KF-logo
  • Produkter (current)
    • HR og personal

    • /hr-og-personal/
    • 10-FAKTOR
    • KF Personal
    • HR-Chatbot
    • KF Lokal personalhåndbok
    • KF HMS-Håndbok
    • KF Lederhåndbok
    • KF Håndbøker
    • Juss og veiledning

    • /juss-og-veiledning/
    • KF Helse og omsorg
    • KF Kommunal forvaltning
    • KF Oppvekst
    • KF Personal
    • Kvalitet og internkontroll

    • /kvalitet2/
    • KF Delegeringsreglement
    • IT-Chatbot
    • DynamicTemplate
    • Assist Pro
    • Signature Cloud
    • Innbyggerdialog

    • /innbyggerdialog/
    • Innbyggerkontakt
    • Innbygger-Chatbot
    • Nasjonal tjenestekatalog
    • KF Skjema
    • MultiForm
    • Faglitteratur

    • /faglitteratur/
    • Ledelse
    • Juss
    • Personal
    • Barnehage
    • Skole
    • Barnevern
    • Helse
    • Øvrige utgivelser
    • Salgskampanje
    • Datainnsamling

    • /datainnsamling/
    • Bedrekommune
    • Lokaldemokrati
    • Digitale læremidler

    • /laremidler/
    • Skolerom - Grunnleggende lesing
    • Skrible - Grunnleggende skriving
    • eMatte - Grunnleggende regning
    • Andre produkter og tjenester

    • /andre-produkter-og-tjenester/
    • Kommuneregister
    • Styrevervregister
    • Adressekjøp
    • Psykisk helsefremmende barnehager
    • Andre produkter og tjenester
    • Kurs

    • /kurs/
    • 10-FAKTOR
    • Bedrekommune
    • KF Delegeringsreglement
    • Digitale håndbøker
    • KF Infoserie
    • Nasjonal tjenestekatalog
    • KF Skjema
    • Support

    • /support/
    • 10-FAKTOR
    • bedrekommune
    • Delegeringsreglement
    • Digitale håndbøker
    • Innbyggerkontakt
    • KF Infoserie
    • KF Skjema
    • Digitale læremidler : Skolerom
    • Digitale læremidler : Skrible
    • Chatbot
  • Om oss
  • Support
  • Kontakt
  • Faglitteratur
  • Ledelse

Ledelse

  • Sammenhengende ledelse, tjenester og løsninger

    Relasjonell kapasitet i arbeidet med komplekse velferdsutfordringer

    Jo flere utfordringer en innbygger har, desto flere faggrupper skal involveres for å finne de rette løsningene. Kompleksiteten oppstår derfor i møtet mellom innbyggernes utfordringer og en oppdelt organisasjon.

  • Kommunal økonomi og forvaltning

    I all enkelhet

    Hvordan finansieres kommunene? Hvor stor er kommunesektoren? Hvilke regler gjelder for økonomiforvaltningen i kommunene? Og hvilke økonomiske teorier kan hjelpe oss når kommunaløkonomiske forhold skal forstås og vurderes?

  • Endringsnøkkelen

    En praktisk håndbok i endringsarbeid for offentlig sektor

    Moderne organisasjoner må kunne mestre stadig endring og omstilling.

  • Tillit - KS Folkevalgtprogram 2019-2023

    Tillit er den mest sentrale verdien i et godt lokaldemokrati. Først og fremst handler det om tillit mellom dere som folkevalgte og innbyggerne, men det handler også om tillit mellom dere som er folkevalgte og administrasjonen, og dere folkevalgte imellom.

  • Oppfølging av 10-FAKTOR

    Metoder og verktøy

    Denne boka gir svar på spørsmål som gjerne dukker opp i forbindelse med oppfølgingsarbeidet etter gjennomført 10-FAKTOR medarbeiderundersøkelse.

  • Ledergruppen

    Fra meg og mitt til vi og vårt

    Dette er ikke bare en bok, men et oppslagsverk som du vil ha stor glede av. Den er solid forankret i teori og praksis.

  • Koherens i skoleutviklingen

    De riktige lokale, regionale og nasjonale driverne

    Denne boken hjelper skoleledere på alle nivåer til å velge strategiske endringsdrivere for å lære i samarbeid og for å levere resultater i fellesskap.

  • Daglige arkivrutiner

    Arkivdanning i prinsipp og praksis

    Hva innebærer arkivfunksjonen? Hva er arkivformålene? Og ikke minst - hvordan jobber arkivtjenesten?

  • Prosesslederboka

    Lær å lede gode prosesser og møter

    Prosessledelse handler om å stille gode spørsmål og velge deltagende metoder som gjør at alle bidrar med sitt beste i en prosess eller i et møte.

  • Lederen som konflikthåndterer

    Refleksjoner og erfaringer

    Denne boken retter oppmerksomheten mot hvordan du som leder kan løse opp i, håndtere eller forebygge konflikter på din egen arbeidsplass.

  • Når frykten styrer på arbeidsplassen

    Refleksjoner over livs- og dødskrefter i organisasjoner

    Hvordan og hvorfor kan frykt og angst styre medarbeideres og lederes arbeidshverdag? Hvordan kan vi gjenkjenne de sentrale symptomene på at frykt og angst råder?

  • Samhandling

    Gevinst eller tap?

    Hvordan kan vi skape en reell tverrfaglig organisasjon?

  • Arbeidskultur for bedre læring i alle skoler

    Hva er nødvendig lærerkapital?

    Lærernes kapital er mangesidig og kompleks. Hva fremmer eller hemmer lærernes profesjonelle kapital?

  • Den nødvendig samtalen

    Tør du virkelig la være?

    Denne boken handler om det mange ledere opplever som noe av det mest utfordrende i lederjobben; å ta de ubehagelige samtalene.

  • 31 nøkler til godt kommunalt lederskap

    En leders arbeidshverdag er preget av utfordringer, spørsmål og dilemmaer. Det kan dreie seg om inspirasjon, samhandling, delegering, forhandling, belønning, kritikk, ros og anerkjennelse

  • Etikk og offentlige anskaffelser

    Hvilket rammeverk må offentlige innkjøpere forholde seg til når de foretar innkjøp, og hvilket handlingsrom gir regelverket til å forfølge etiske hensyn i innkjøpsprosessen?

  • Bli superstrukturert på 31 dager

    Dette er boken for deg som vil bli mer strukturert gjennom å organisere, fokusere og automatisere. Boken gir deg verktøy, tanker og metoder for å bli mer effektiv, mer fleksibel og faktisk lykkeligere. En bedre struktur vil gi deg mer tid til det som er viktig her i livet.

  • Skoleeier som kvalitetsutvikler

    Hvordan kommuner og fylkeskommuner skaper gode læringsresultater

    Skoleeiere som bevisst satser på skoleledernes og lærernes profesjonsutvikling, synes å nå lengst i å utvikle skoler med et godt læringsmiljø og gode læringsresultater.

  • Personvern og informasjonssikkerhet i kommunen

    En håndbok i risikovurdering

    Myndighetenes satsning på en heldigital offentlig forvaltning fører til at informasjonssikkerhet og risikovurdering blir en sentral del av arbeidet med IKT-systemer og virksomhetsprosesser.

  • Krisehåndtering 2.0

    Sosiale medier i bruk før, under og etter krisen

    Hvordan håndterer man en krise når informasjonen spres raskere enn noen gang, og publikum kanskje sitter på mer informasjon om krisen enn det du gjør?

  • Ledelse - Å lede mennesker

    Dynamiske krefter i organisasjoner

    Hva gjør du som leder når svaret ikke finnes, men må skapes av deg og dine medarbeidere i organisasjonen?

  • Arkivhåndboken

    For offentlig forvaltning

    Arkivhåndboken er et hjelpemiddel i det daglige arkivarbeidet og den vil gi arkivansvarlige og andre som har arkivoppgaver bedre forståelse av arkivfaglige temaer.

  • Organisasjoner som begeistrer

    Appreciative Inquiry

    Hvordan leder man utviklingsarbeid som får bedrifter og virksomheter som allerede er gode til å bli fremragende?

Facebook LinkedIn Mail Kopier lenke
KF logo
  • Send e-post
  • 24 13 28 50
  • HR og personal
  • Juss og veiledning
  • Kvalitet og internkontroll
  • Innbyggerdialog
  • Faglitteratur
  • Datainnsamling
  • Digitale læremidler
  • Andre produkter og tjenester
  • Kurs
  • Support
  • Aktuelt
  • Om oss
  • Kontakt oss
  • Samfunn og miljø
  • Personvernerklæring
BESØKSADRESSE: Haakon VIIs gate 9, 0161 Oslo•ORG.NR: 910 976 222•POSTADRESSE: Postboks 1263 Vika, 0111 Oslo