KF Helse og omsorg
Med KF Helse og omsorg får du enkelt tilgang til oppdatert og kvalitetssikret regelverk og veiledning innen kommunal helse- og omsorgssektor. Med nyhetsformidling, oppdatert veiledning og rettskilder kan du være trygg i din saksbehandling.
Faglig og juridisk støtte
Tilpasset kommunens behov
Nyhetsvarsler om dine interesser
Alt på ett sted
KF Helse og omsorg inneholder alt ledere og saksbehandlere i helse- og omsorgssektoren trenger av regelverk og veiledninger. I KF Helse og omsorg finner du utvalgte lovverk, tolkninger, rundskriv, uttalelser, dommer og veiledninger knyttet sammen. Ved viktige endringer og nyheter får du beskjed. Slik kan du være trygg på at du og dine medarbeidere er oppdatert.
Innhold
Kommunen finner regelverket, nyheter og veiledningen som trengs:
- helse- og omsorgstjenesteloven og andre relevante lover og forskrifter, rundskriv, tolkninger, rettsavgjørelser og uttalelser fra Sivilombudsmannen
- relevant fagstoff fra offentlige organer og eksperter, for eksempel om brukerstyring, hjemmetjenester og pasientrettigheter
- nyttige maler og eksempler
- enkle temasider som gir en enklere inngang til komplekst regelverk
Enkel tilgang
KF Helse og omsorg er enkel å bruke. Tilgang for ansatte administreres enkelt av en superbruker, eller ansatte kan opprette tilgang selv. Alle ansatte i virksomheten kan få tilgang til KF Helse og omsorg via pålogging eller single sign-on. Brukere logger inn fra www.kf-infoserie.no.
Verktøy og nyheter
Det finnes flere nyttige verktøy for arbeid med tekstene. Leseren kan ta personlige notater i teksten, lagre dokumentsamlinger, sette på varslinger om reviderte eller nye dokumenter og dele dokumenter med andre.
I KF Helse og omsorg vil du alltid finne fagnyheter presentert på fagforsiden. Alle lesere kan abonnere på nyhetsbrev som gir beskjed om viktige fagnyheter.
KF Infoserie
KF Helse og omsorg er en del av den digitale tjenesten KF Infoserie. Tjenesten består av 4 fagområder for kommunal sektor.
Dette sier brukerne
Vi i Skien kommune bruker KF Infoserie som informasjonskilde for å være trygge på at de svar vi gir videre til vår organisasjon er korrekt og kvalitetssikret. Den letter arbeidet vårt og hjelper oss i utøvelse av arbeidsgiveransvaret vi har overfor medarbeiderne våre.Kent H. Bjørnsti