• Pris: kr 498
  • Antall sider: 328
  • ISBN:9788244623902
  • Utgave: 2
  • Utgitt: 2024

Hva er det som skaper organisasjoner som begeistrer både ansatte og ledere? Hvordan får man fram det beste hos sine ledere og medarbeidere? Hvordan tenke nytt som det som skal bli?

Boka gir en grundig innføring i metoden Appreciative Inquiry (AI). Appreciative Inquiry har som utgangspunkt at alle organisasjoner har noe som fungerer godt. Når man involverer ansatte, leder og samarbeidspartnere for å undersøke hva det er som bidrar til dette, legges det grunnlag for nye suksesser. Siktemålet med AI er å oppdage organisasjonens muligheter og å få realisert dem, og at de aktivt bruker sine ressurser til å skape sosiale forbedringer i det samfunnet de er en del av.

Boka gir en innføring i det du trenger å vite for å kunne lede eller delta i en AI-prosess i egen organisasjon. Den beskriver fasene og stegene i en AI-ledet prosess, hvordan man snur defensiv tenkning til offensiv tenkning, hvordan man går fram for å forske på beste praksis og legge til rette for innovasjon.

Denne reviderte utgaven tar for seg hva som skal til for at AI kan skape vedvarende positive endringer, og hvordan man skal forholde seg til kritikk og det negative. Eksemplene i boka viser blant annet hvordan AI kan bringe inn økologisk bærekraft og omsorg for naturen som en del av en organisasjonsutviklingsprosess.

 

Bestill Bla i boka

Ønsker du tilbud om kvantumsrabatt kan du kontakte oss på e-post: bestilling@kf.no eller telefon: 24 13 28 50.