Bli kjent med våre nye kundeansvarlige.

Bayu Yulasmono (27) og Kristian Kvæl (36) startet som kundeansvarlige i begynnelsen av februar og mange av kundene våre møter disse hyggelige medarbeiderne når de tar kontakt med KF.

De har hovedansvar for 10-FAKTOR/Bedrekommune og Heltidsmodellen. Bayu har i tillegg KF Skjema, mens Kristian skal ha en del med KF Delegeringsreglement, KF Infoserie og KF Kvalitetsstyring på sikt.

Det er mange produkter å lære seg. Hva tenker dere om det?

Vi har en veldig interessant og spennende portefølje å jobbe med. Det er alltid mye i starten, men vi har fått veldig god opplæring og har god støtte i ryggen.

Kundene er forøvrig veldig hyggelige og virker som de er fornøyd med KFs produkter, svarer begge. Som utvikler og kundeansvarlig blir man ekstra glad når brukerne opplever at verktøyene er nyttige og er med på å forenkle hverdagen, legger Bayu til.

Hvilke forventninger har dere til jobben her i KF?

Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med kundene våre og hvilke behov de har, sier Kristian.

Begge har erfaring fra å jobbe i kommunen. Bayu har jobbet som IKT konsulent, i bydel Gamle Oslo. Kristian har jobbet som politisk sekretær i Alta kommune.

Den jobben fikk jeg på et litt underlig vis, forteller han. Kristian er nemlig musiker på fritiden og under en konsert i Alta uttalte han fra scenen:

«Her i Alta kommune er det så vakkert, så hvis noen har en jobb til meg, så blir jeg».

Dagen etter fikk han en telefon og det endte med jobb og to år i Alta kommune. Der jobbet han med politikere og satt bakerst i mange kommunestyremøter. Dette er en god bakgrunn når han skal jobbe med KF Delegeringsreglement.

Bayu er født og oppvokst i Oslo og Kristian er opprinnelig fra Rognan. Begge er enige om at KF er et godt sted å jobbe og at de gleder seg til å lære enda mer.

Vi ønsker Bayu og Kristian velkommen!