Læreren får inspirasjon og konkrete verktøy som utgangspunkt for å utvikle sin egen vurderingspraksis i alle fag og på alle klassetrinn. Nedenfor foreligger verktøyene:

  1. Tydelige individuelle mål
  2. Tydelige individuelle mål - utfylt
  3. Tydelige mål og kriterier
  4. Tydelige mål og kriterier - utfylt
  5. Idemyldring
  6. Idemyldring - utfylt
  7. Tydelige mål og kjennetegn
  8. Tydelige mål og kjennetegn - utfylt
  9. Lærerens bruk av vurdering
  10. Lærerens bruk av vurdering - utfylt
  11. Gode spørsmål - utfylt
  12. Handlingsplan
  13. Handlingsplan - utfylt
  14. Handlingsplan med fokus på karakter
  15. Handlingsplan med fokus på karakter - utfylt
  16. Læringsdetektiv
  17. Læringsdetektiv - utfylt
  18. Stopp-stå-gå
  19. Stopp-stå-gå-utfylt
  20. VØL
  21. VØL - utfylt
  22. VØSLE
  23. VØSLE  - utfylt
  24. To stjerner og et ønske
  25. To stjerner og et ønske - utfylt
  26. Vurderingskrysset
  27. Sjekkliste
  28. Sjekkliste - utfylt
  29. Før og etter test
  30. Flervalgsoppgave
  31. Målskive
  32. Målskive - utfylt
  33. Vurderingsskjema selvvurdering
  34. Vurderingsskjema selvvurdering - utfylt
  35. Vurderingsskjema selvvurdering med bevis
  36. Vurderingsskjema selvvurdering med bevis - utfylt
  37. Vurderingsskjema kameratvurdering
  38. Vurderingsskjema kameratvurdering - utfylt
  39. Vurderingsskjema elev/ lærer
  40. Vurderingsskjema elev/ lærer - utfylt
  41. Vurderingsskjema elev/ kamerat/ lærer
  42. Vurderingsskjema elev/ kamerat/ lærer - utfylt
  43. Vurderingsskjema elev/ foreldre
  44. Vurderingsskjema elev/ foreldre - utfylt
  45. Måltaksonomi
  46. Måltaksonomi 2. klasse
  47. Måltaksonomi matematikk 2. trinn
  48. Måltaksonomi RLE 5. trinn
  49. Måltaksonomi norsk 9. trinn
  50. Måltaksonomi skriftlig norsk
  51. Analyse av egen praksis
  52. Analyse av egen praksis - utfylt
  53. Mal