God vurderingsprakis i klasserommet
Læreren får inspirasjon og konkrete verktøy som utgangspunkt for å utvikle sin egen vurderingspraksis i alle fag og på alle klassetrinn. Nedenfor foreligger verktøyene:
- Tydelige individuelle mål
- Tydelige individuelle mål - utfylt
- Tydelige mål og kriterier
- Tydelige mål og kriterier - utfylt
- Idemyldring
- Idemyldring - utfylt
- Tydelige mål og kjennetegn
- Tydelige mål og kjennetegn - utfylt
- Lærerens bruk av vurdering
- Lærerens bruk av vurdering - utfylt
- Gode spørsmål - utfylt
- Handlingsplan
- Handlingsplan - utfylt
- Handlingsplan med fokus på karakter
- Handlingsplan med fokus på karakter - utfylt
- Læringsdetektiv
- Læringsdetektiv - utfylt
- Stopp-stå-gå
- Stopp-stå-gå-utfylt
- VØL
- VØL - utfylt
- VØSLE
- VØSLE - utfylt
- To stjerner og et ønske
- To stjerner og et ønske - utfylt
- Vurderingskrysset
- Sjekkliste
- Sjekkliste - utfylt
- Før og etter test
- Flervalgsoppgave
- Målskive
- Målskive - utfylt
- Vurderingsskjema selvvurdering
- Vurderingsskjema selvvurdering - utfylt
- Vurderingsskjema selvvurdering med bevis
- Vurderingsskjema selvvurdering med bevis - utfylt
- Vurderingsskjema kameratvurdering
- Vurderingsskjema kameratvurdering - utfylt
- Vurderingsskjema elev/ lærer
- Vurderingsskjema elev/ lærer - utfylt
- Vurderingsskjema elev/ kamerat/ lærer
- Vurderingsskjema elev/ kamerat/ lærer - utfylt
- Vurderingsskjema elev/ foreldre
- Vurderingsskjema elev/ foreldre - utfylt
- Måltaksonomi
- Måltaksonomi 2. klasse
- Måltaksonomi matematikk 2. trinn
- Måltaksonomi RLE 5. trinn
- Måltaksonomi norsk 9. trinn
- Måltaksonomi skriftlig norsk
- Analyse av egen praksis
- Analyse av egen praksis - utfylt
- Mal