Den gode undervisningstimen
I tråd med hva som fungerer i praksis, presenterer forfatteren en rekke konkrete ideer, verktøy og oppskrifter på hvordan læreren kan strukturere den gode timen. Nedenfor foreligger verktøyene:
- Haien Den gode timen
- Den gode undervisning
- Kjennetegn på denne gode timen
- Kjennetegn for denne gode timen - utfylt
- Alle elever skal kunne samarbeide
- Alle elever skal kunne samarbeide - utfylt
- Vurdering av samarbeidskompetanse
- Vurdering av samarbeidskompetanse - utfylt
- Klassens spilleregler
- Klassens spilleregler - utfylt
- Tipsplakater
- Tipsplakater - utfylt
- Vurdering av eleven og klassens spilleregler
- Vurdering av eleven og klassens spilleregler - utfylt
- Vurdering av den gode undervisningstime
- Tydelige mål kriterier og individuelle mål
- Tydelige mål kriterier og individuelle mål - utfylt
- Tydelige mål og fagbegreper
- Tydelige mål og fagbegreper - utfylt
- Elevens begrepsskjema
- Elevens begrepsskjema - utfylt
- Trafikklys - farge
- Vi skal holde læringen i live
- Håndbarometer
- 16.3.2.1
- 16.3.2.1 - utfylt
- Analyse av egen praksis